Klubreglement

Vedtægter for Højbjerg Tennisklub
Hvis det er reglerne for tennis eller padel du leder efter, kan du finde dem her: REGLER

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

• Hvad er et medlem?
    - Et medlem er en, der har indmeldt sig, og betalt kontingent til klubben og dermed har ret til at booke banerne og bruge klubbens faciliteter.
  • Hvad er en gæst?
    - En gæst er en der ikke selv er medlem af klubben som spiller med et medlem af klubben. Der skal betales 50 kr. pr. time i gæstegebyr.
  • Hvad er en gratist?
    - En gratist er en person, der uretmæssigt spiller på klubbens anlæg uden at være medlem og uden have betalt. Gratister kan bortvises fra anlægget og i yderste konsekvens kan der ske politianmeldelse for brugstyveri.
  • Må jeg som medlem spille med en, der ikke er medlem af klubben (en gæst)?
    - Ja, det må du – det koster 50 kr. pr. time i gæstegebyr, som du betaler i forbindelse med booking.
  • Må jeg bruge baner og klubhus, hvis jeg ikke selv er medlem, men min far eller mor er?
    - Ja, hvis det er din far, mor eller et andet medlem du spiller med. Så er du gæst og skal betale gæstegebyr.
  • Må jeg som medlem spille med en, der er medlem af en anden tennisklub?
    Ja, dette er en gæst - du kan betale gæstegebyr i forbindelse med booking af banen.
  • Kan jeg bruge min mands eller kones medlemskab til at booke en bane og spille?
    - Ja, hvis det er ham eller hende du skal spille med, ellers skal der betales gæstegebyr for den gæst du ønsker at spille med.
  • Kan vi spille, hvis ingen af os er medlemmer?
    - Ja – via WannaSport (En Pay and Play tjeneste) - det koster 200 kr. pr. time.
  • TENNIS: Hvordan betaler man, hvis man har mere end en gæst med?
    - Man betaler ikke pr. gæst, men pr. bane, så du skal kun betale gæstegebyr en gang, hvis du vil have en eller flere gæster med på banen. Så snart der er mindst en gæst med, også selv om i er to medlemmer, skal der betales gæstegebyr for banen.
  • PADEL: Hvordan betaler man, hvis man har mere end en gæst med?
    - Der SKAL betales gæstegebyr for ALLE gæster (50 kr. pr. gæst pr. time)!
    Medlem + 1 gæst – Gæstegebyret er betalt ifm. booking (2 spillere)
    50 kr. pr. ekstra gæst pr. time, som du betaler via MobilePay: 8502ZD (3-4 spillere)

Klubhus

• Ryd op og gør rent efter dig selv og evt. andre
  • Du har som medlem ansvaret for at betalingen for gæst har fundet sted
  • Tag sko af eller gør dem grunddigt rene inden klubhuset/toilet benyttes.
  • Rygning er forbudt i klubhuset. Hvis du skal ryge på terrassen, bedes du tage hensyn til andre, der ønsker at nyde den friske luft og fjerne skodder og cigaretpakker efter dig
  • Sæt i opvaskemaskinen og start denne, når den er fuld
  • Kontakt bestyrelsen for at få kode til klubhus
  • Luk og lås efter dig (tryk *)
  • Sluk lys og banelys efter dig

Baner

• Der skal oplyses navn og e-mailadresse på forlangende
  • Banen må kun benyttes, når den er frigivet og spilleklar
  • Banen skal klargøres og evt. vandes indenfor egen tidsreservation, så den er klar til de efterfølgende
  • Efter spil skal huller repareres se video
  • Efter spil fejes tennisbanen som anvist nedenfor og fejenet hænges på plads til de dertil indrettede stativer
  • Linjerne skal IKKE fejes (man fejer selv, hvis man har behov herfor)
  • Er banen tør skal den vandes - også efter spil
  • Banen må kun benyttes med tennissko

Booking

• Hvis man ikke har mulighed for at møde op til en bane, man har booket, skal man hurtigst muligt frigive den i bookingsystemet.
  • Møder man ikke op til en bane man har booket (10 min), har andre ret til at spille på den timen ud
  • Gæstebetaling SKAL være betalt inden banen tages i brug!  Er dette ikke sket, kan der i yderste konsekvens ske politianmeldelse for brugstyveri
  • Der må IKKE hamstres tider ved at booke med andre (fx ens børn/andre) for efterfølgende at aflyse og ombooke
  • Den man booker med, skal være aktiv deltager i spillet

Padel

• Vis hensyn til klubbens naboer
  • Der må under ingen omstændigheder trænes op ad glasvægge/stålgitter etc.
  • Undlad at gå ind på nabomatrikler eller tæt ind på skel efter bolde
  • Spillet skal være afsluttet senest kl. 22.00
  • Alt råben, stønnen etc. begrænses til et absolut minimum – dette gælder også på uden for banen
  • Padel spilles som udgangspunkt altid i en double, altså 2 mod 2
  • Der kan lånes bats i klubhuset. Disse skal afleveres i samme stand, som da du lånte dem. Venligt giv besked ved beskadigelse
  • Battet skal altid være fastspændt rundt om håndleddet med en snor som sidder i enden af ketcheren
  • Bolden bør være en speciel padelbold som er beregnet for sporten

• Ingen cykler på terrassen. Cykler stilles i/ved cykelstativ ved bane 3
  • Boldspil mm. ud over tennis/padel på anlægget er strengt forbudt!

Omgåelse af ovenstående regler kan medføre bortvisning, eksklusion og i yderste konsekvens politianmeldelse for brugstyveri!

Sådan fejes tennisbaner efter brug

Tennisbane-Reglement.png